Csütörtök, 2024-04-18
rokkantfórum
Honlap-menü
A fejezet kategóriái
Cikkek [11]
Jogszabályok [3]
Nyílt levelek képviselőknek [4]
Hasznos dokumentumok [2]
Fórum
  • Rokkantsági nyugdíj kontra rehabilitációs járadék (74)
  • Humor (2)
  • Technikai kérdések - megoldások (6)
  • Körkérdésünk
    Szeretnéd, ha a Jogi Fórum Rok. és rehab. topicja unaloműzésre alkalmas csevegőoldal lenne?
    Összes válasz: 82
    Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Belépés
    Nyitólap » Cikkek » Nyílt levelek képviselőknek

    Válaszlevél Lanczendorfer Képviselőasszonytól
    "A T/5000 sz. törvényt december 20-án a Parlament elfogadta, kihirdetés előtt áll.
    December 12-én elküldtem Önnek a T/5000 sz.törvényjavaslat általános vitájában elmondott beszédemet. Változatlanul ugyanaz a véleményem, amit ott elmondtam. Bevallom, hogy ezt a mélységű elkeseredettséget egyszerűen nem értem. Szerintem rengeteg a fél- és félreinformálás van a felülvizsgálattal kapcsolatban, és miért gondolja a 195 ezer felülvizsgálandó, hogy valamenyit visszaküldenek a nunkába. A felülvizsgálat egy komplex minősítés lesz, amelyet a szakértői bizottság végez, amely minimum négy tagú lesz:
    a.) legalább két tagja orvosszakértő,
    b.) legalább egy tagja foglalkozási rehabilitációs szakértő,
    c.) legalább egy tagja szociális szakértő lesz.

    Miért is gondolják, hogy a komplex minősítés célja a súlyos betegek rokkantnyugdíjának elvétele. Őszintén nem értem. Két orvos lesz a bizottságban, és én hiszem, hogy legjobb tudásuk szerint, objektíven fognak dönteni nemcsak az Ön, hanem minden felülvizsgált rokkantnyugdíjas esetében. 40 évig belgyógyászként gyógyítottam a betegeket, de soha senki nem akarta az igazán beteget visszaküldeni a munka világába. Az is igaz, hogy több olyan egyén is szerette volna magát lerokkantosítatni, akiket nem rokkantosítottak le, mert nem volt olyan mértékű az egészségkárosodásuk.

    Miért is nem értem ezt a mértékű kétségbeesést? Személyes okom van rá. Tudja kérem, az én édesapám német anyanyelvű volt, az egész falu (kivéve egyetlen embert, édesanyámat, ő magyar volt) bajor ősöktől származott, akit Mária Terézia telepített be a törökök miatt elnéptelenedett Magyarországra. 1948-ban 48 óra alatt mindenünket elvettek, módos parasztházunkat is, mert édesapámnak és a többi parasztembernek is az volt a bűne, hogy német anyanyelvűek voltak. Soha semmiféle pártban nem volt senki a faluból. Kitelepítettek bennünket (hárman voltunk testvérek és kiskorúak!) a falu határában levő, tulajdonosok által elhagyott rozoga ház egyik földes szobájába, a másik földes szobába egy négytagú németajkú családot telepítettek. Szombati nap volt. Vasárnap minden ugyanúgy zajlott: édesanyám ment a 8 órás kismisére, édesapám velünk, a három gyerekkel a 10 órás nagymisére, aztán megebédeltünk, délután 2 órára mentünk litániára, és utána együtt volt a család a kis földes szobában, amiben három ágy, egy asztal, egy pad, három szék és két szekrény fért be - eléggé zsúfolva. Szőlőnket a kis gyümölcsössel is elvették, és kisgyermekként akkor ettem gyümölcsöt, ha a szomszédék udvarában levő körtefa termett.
    Szüleimtől soha panaszhangot, kétségbeesést, vagy hitbéli megingást nem tapasztaltam, soha nem volt kisgyerekként bizonytalanság-érzésem; pedig - felnőttként tudtam már - lehetett volna, hiszen elmondhatatlanul, rettenetesen szegények lettünk, mert ugyebár a padlásunkat is lesöpörték, és kenyérsütéshez sem maradt lisztünk. Mai mentalitással - nyilván szüleim is látták az elkövetkező súlyos nyomort - mit kellett volna tenniük, mennyire kellett volna kétségbeesni nekik három kiskorú gyerekkel??? Szerencsére szüleim mély Isten-hite megtartotta a családot - mondhatom, hogy boldognak

    Tudom, hogy nagyon sok a félreinformálás. Kérem, higyje el, nem az a cél, hogy munkaképtelen beteg emberektől elvegyük a járandóságot. Minden gondolkodó ember bizonyára belátja, hogy a nincsből nem lehet adni rokkant nyugdíjat illetve nyugdíjszerű ellátást olyannak, aki rehabilitálható. Felszólalásomban felsoroltam, hogy 8 féle jogcímen fizettek ki rokkantnyugdíjakat, illetve nyugdíjszerű ellátást - hát ez sem normális dolog. Ha szupergazdag ország lennénk, akkor sem lehetne ezt vállalni. Ön sem tudna most hozzátartozóinak egy-egy lakást venni, mert nincs rá pénze. Az országnak nemcsak, hogy nincs pénze, hanem még egy borzalmas méretű eladósodottsága is van, amit ki kell fizetni. Mint tudjuk - elmondtam egyik parlamenti beszédemben is - hogy az a nagy helyzet, hogy a kormány-átadáskor derült ki, hogy katasztrófális az ország helyzete. Sejtéseink voltak, de hát nem nálunk volt a buksza, nem láttunk bele a sötét valóságba. Annyit tudtunk, hogy 2002-ben az államadósság 8000 milliárd Ft volt; (1 milliárd=1000 millió forint!) és 2010-ben,amikor átvettük a kormányzást, 20.000 milliárd Ft lett, azaz a nyolcéves szocialista-szabaddemokrata kormányok 12.000 milliárd forinttal növelték az államadósságot, ami azt jelenti, hogy minden magyar embert: az újszülöttől az aggastyánig kétmillió forint adóssággal terheltek meg.. Csak kamatként 2010-ben 1250 milliárd forintot kellett kifizetni, idén hasonló a kamat nagysága. Tetszik tudni, hogy mit lehetne csinálni 1250 milliárddal, ha itthon maradhatna? Az egészségügyet például "világszínvonalra" lehetne tenni ennyi pénzzel. De hát ki kell fizetni kamatokra. Olyan súlyos örökséget,eladósodottságot vettünk át, ami szükségessé tette Magyarország teljes újjáépítését, átalakítását, ha azt akarjuk, hogy unokáinkés dédunokáink vállát már ne nyomja egy ilyen csődveszélyes adóssághalmaz.

    Ha egy családban baj van, ott mindenkinek ki kell venni a részét a baj hordozásából; én kisgyermekként is megéltem ezt. Ha hagytunk volna mindent a régi posványban, akkor elérkeztünk volna Görögország-szintre, ahol már szigeteiktől kezdve mindent eladtak, és önrendelkezésről már nem nagyon lehet náluk beszélni. Ez kellett volna nekünk is?
    Vagy megtagadni az adósság visszafizetést, ahogy azt a Jobbik követeli?(Finoman az adósság újratárgyalását követelik) 2 hónapon belül olyan helyzetbe került volna az ország, hogy sem fizetéseket, sem nyugdíjakat, sem szociális ellátásokat, semmit nem tudtunk volna fizetni. És akkor mi lett volna az emberekkel?

    Igen, a nagy ellátórendszerek átalakítása az utolsó pillanatban történt, de hála Isten megtörtént. Lettek "kárvallottak"? Igen lettek (sajnos), de nem a teljes népesség maradt fizetés, nyugdíj, szociális ellátás nélkül. Mi azt mondtuk: tiszta viszonyokat teremtünk a kasszáknál, legyen átlátható a rendszer. Ezért: csak a Nyugdíjkasszába befizetett nyugdíjjárulékokból lehet az öregségi nyugdíjkorhatárt elértek öregségi nyugdíját fizetni; a rokkantsági ellátás és a rehabilitációs ellátás az egészségügyi kasszából kerül kifizetésre. Utóbbiak ugyanis nem az életkorral, hanem az egészségromlással - ha úgy tetszik - betegséggel kapcsolatosak. Tehát nyugdíj egyféle van: az öregségi nyugdíj, ami annak jár aki Tb.törvényben megfogalmazott nyugdjkorhatárt elérte.Bizonyára elhiszi, hogy az igazi boldogság az lett volna számunkra, hogyha mindenkinek már egy év alatt munkahelyet, fizetésemelést, nemcsak inflációkövető, hanem annál nagyobb nyugdíjemelést tudtunk volna adni. De 20.000 milliárd forint államadósság mellett csoda, hogy el tudtunk rugaszkodni a szakadék szélétől. Én ezért hálát adok a Jóistennek.

    Más országokban még nyugdíjcsökkentést, és fizetéscsökkentést is kénytelenek voltak bevezetni, pl. Romániában 25 százalékkal csökkentették a közalkalmazottak bérét, és 15 százalékkal csökkentették a nyugdíjakat. Görögországban 15 százalékos a bér- és nyugdíjcsökkentés mértéke, és 150 ezer fős az elbocsátás a közszférában. Portugáliában pedig 10 százalékkal emelkedett a forgalmi adó.
    Mi pedig valóban megőriztük és megőrizzük a nyugdíjak reálértékét: az infláció mértékével azonos a nyugdíjemelés értéke.

    Még valamit:
    A T/5000 sz. törvény célul tűzi ki azt is, hogy a foglalkoztatás növekedjék, hiszen ma hazánkban a megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatása rendkívül alacsony. Ezt a tényt különböző érdekképviseleti szervezetek is jelezték, azt mondták, hogy ezen változtatni kellene, hiszen a munkával szerzett jövedelem adja vissza a megváltozott munkaképességű embereknek is az önbecsülését és az anyagi függetlenségét.

    December 2-án volt egy konferencia ahol egyesületek, alapítványok, hazai kisvállalkozók és multik képviselői voltak jelen. Hozzá szólásaik mind pozitívak voltak a törvényjavaslattal kapcsolatban, mindenki egyet értett a célokkal, és a törvényjavaslatban megfogalmazottakkal. Az egyik nagy civil szervezet vezetője - mely fogyatékos emberek munkába állításával foglalkozik, és csak Vas megyében évente 200 ember elhelyezését oldja meg - azt mondta, hogy 15 éve várnak erre a törvényre. Egységes, átlátható szabályok, csökkenő bürokrácia, munkáltatók támogatása a Rehab.Kártya bevezetésével, a súlyos, ill.halmozottan fogyatékos munkavállalók után járó tartós támogatás stb. mind kedvezően hatnak a munkavállalásra.
    Ezek a vélemények sem laikusok szájából hangzottak el, és nem is politikusok voltak.

    Kérem, terjessze ezt a rövid tájékoztatót, és ne essen senki depressióba a felülvizsgálat miatt: annak örülni kellene, ha valaki rehabilitálható. Aki súlyos beteg, azt nem fogják rehabilitációra küldeni - ez meggyőződésem.

    RÖVID TÁJÉKOZTATÁS

    1. Akik a 62. életévüket betöltötték:
    Azok a rokkantsági nyugdíjban, baleseti rokkantsági nyugdíjban részesülők, akik 2011. december 31-ig betöltik vagy korábban betöltötték a 62. évi öregségi nyugdíjkorhatárt, olyan értesítést fognak kapni, mely szerint a nyugdíjuk összege nem változik és a korábbi évek gyakorlatának megfelelően évente emelkedni fog. A változásból semmi sem érinti őket, csupán arról kapnak tájékoztatást, hogy rokkantsági nyugellátásuk a továbbiakban öregségi nyugdíjként kerül folyósításra.

    2. Betöltött 57. és 62. életév közötti rokkantaknak, valamint az önmaguk ellátására képtelen, vagy csak mások segítségével képes rokkantak:
    A parlament döntésének megfelelően külön értesítő levelet kapnak az önmaguk ellátására képtelen vagy mások segítségére szoruló rokkantnyugdíjasok, illetve azok a saját jogú III. csoportú rokkantsági ellátásban részesülők, akik 2011. december 31-ig betöltik az 57. életévüket (1954-ben és korábban születettek). Ők arról kapnak tájékoztatást, hogy az eddigi rokkantsági nyugdíjukat 2012. január elsejétől rokkantsági ellátásként kapják és ez az ellátás megegyezik a korábbi nyugdíjuk összegével, továbbá évente a nyugdíjakkal azonos mértékben emelkedik az ellátásuk. Arról is tájékoztatják őket, hogy ezzel kapcsolatban jelenleg semmilyen tennivalójuk nincs.
    DE:
    Külön felhívják az értesítő levélben a figyelmet arra, hogy az új rokkantsági ellátás folyósítása mellett munkát is végezhetnek, azonban az így megszerzett jövedelem három egymást követő hónap átlagában nem haladhatja meg a minimálbér másfélszeresét, azaz 2012-ben várhatóan a 138 000 forintot. Ha ezt az összeget meghaladja a háromhavi átlag, akkor megszüntetik a rokkantsági ellátást.

    3. Az 57. életév alatti III. csoportú rokkantak (111 ezer fő) és rendszeres szociális járadékosok (84 ezer fő:)
    A kihirdetésre váró törvény értelmében azok a rokkantsági nyugdíjban, baleseti rokkantsági nyugdíjban, illetve rendszeres szociális járadékban részesülő személyek, akik az 57. életévüket 2011. december 31-ét követően töltik be, olyan személyre szabott levelet kapnak, amelyben az átalakuló nyugdíjrendszer őket érintő változásairól értesülnek.

    Ennek legfontosabb eleme az, hogy 2012. január elsejétől felülvizsgálatának elvégzéséig a jelenlegi rokkantnyugdíjuk rehabilitációs ellátásra változik. Ennek összege megegyezik a korábbi ellátás összegével.
    FONTOS!!!
    Amennyiben az értesített személyek úgy ítélik meg, hogy az egészségi állapotuk és körülményeik akadályozzák őket a munkavállalásban (a rehabilitációban), úgy 2012. március 31-ig nyilatkozatot tehetnek az illetékes nyugdíjbiztosítási szervnél. Ebben kérhetik egészségkárosodásuk felülvizsgálatát.

    A felülvizsgálat elvégzéséig a korábbi szabályoknak megfelelően munkát lehet vállalni.

    A felülvizsgálat eredményeként:

    - ha a kérelmező nem foglalkoztatható és rehabilitációja nem javasolt, akkor rokkantsági ellátást fog kapni, melynek összege megegyezik a korábban folyósított rokkantnyugdíjának összegével,
    - ha foglalkoztatható és rehabilitációja javasolt, akkor a továbbiakban fix összegű rehabilitációs ellátásban fog részesülni, de együttműködési kötelezettség terheli az illetékes szervekkel, annak érdekében, hogy mielőbb a munka világába visszatérhessen.
    A rehabilitációs ellátás azokat az embereket érinti, azoknak fog járni, akiknek az orvos szakértői vizsgálat azt állapítja meg, hogy munkavégzésre képessé és alkalmassá tehetők.

    Rehabilitációs Kártya

    A munkaviszony létesítéséhez az 57 év alatti rokkantsági ellátásban vagy rehabilitációs ellátásban részesülők Rehabilitációs Kártyára jogosultak, amely a munkáltatókat is ösztönözni fogja, mert a Rehabilitációs Kártyával a foglalkoztató mentesül az őt terhelő munkabér után fizetendő közterhek megfizetése alól.

    Aki a felülvizsgálatát 2012. március 31-ig nem kezdeményezi, annak 2012. május 1-gyel megszűnik a rehabilitációs ellátása.

    2012. május elsejét követően az érintettek már csak az új ellátásra vonatkozó szabályok szerint lesznek jogosultak rokkantsági vagy rehabilitációs ellátásra.

    Köszönti:

    Dr. Lanczendorfer Erzsébet
    országyűlési képviselő (KDNP)"
    Kategória: Nyílt levelek képviselőknek | Hozzáadta: kiszolgáltatott (2011-12-30)
    Megtekintések száma: 1247 | Helyezés: 0.0/0
    Összes hozzászólás: 0
    Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
    [ Regisztráció | Belépés ]
    Keresés
    Megosztás
    Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Copyright MyCorp © 2024
    Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz